V pozici marketingového ředitele působíš více než půl roku, jak vnímáš litvínovské prostředí?

Velice pozitivně. Je vidět, že se kolem klubu pohybuje spousta srdcařů, kterým na Litvínovu velmi záleží. Jedinou negativní věc bych viděl, že se nemohlo hrát s diváky, takže jsem pořád ještě nepoznal zdejší skvělou atmosféru.

Jsi bývalý profesionální basketbalista, myslíš, že ti to usnadňuje práci vzhledem k tomu, že teď působíš ve sportovním managementu a víš, jak to ve sportu chodí?

Určitě ano, protože se dokáži vcítit do uvažování hráčů. Vím, jak fungují vztahy mezi vedením a hráči, jak to funguje v kabině. Je to určitě takový bonus, který člověk k práci má.

Lze basketbal a hokej v něčem spojit či porovnat?

Když nepočítám gólmana, tak se hraje pět na pět (směje se..). Určitě je v obou sportech důležitá fyzická stránka, protože i basket se hraje hodně fyzicky. Je to týmový sport, takže i přes tu rozdílnost je tam hodně společných prvků.

V hokejovém klubu působíš poprvé, je něco co tě zaskočilo či mile překvapilo?

Měl jsem možnost v předchozí práci hodně spolupracovat s fotbalovými kluby. Opravdu jsem byl mile překvapen, jak se celé město a fanoušci zajímají o chod klubu. Myslím si, že v tomto směru je hokej dále než fotbal. Klub je s fanoušky více spjatý a to stejné platí i naopak. Překvapilo mě i chování mezi hráči v zápasech, že jsou k sobě velmi korektní a neviděl jsem, že by se něco dostalo někam za hranu. Beru to tak, že je hokej férový a pozitivní sport.

Oblast PR a marketingu je důležitá k vnímání veřejnosti. Jak si v této oblasti zatím spokojený a plánujete nějaké novinky?

Určitě chci přinést do klubu novinky. Chceme se ještě více věnovat sociálním sítím, abychom vychovávali novou generaci litvínovských příznivců, aby i mladší fanoušci, kteří jsou na sociálních sítích do toho byli vtaženi a stali se součástí klubu. Cílem pro nás je všechny naše příznivce dostat ještě více do děje v nové sezóně. Důležitým prvkem také je užší spolupráce s našimi partnery, kterým chceme vytvořit takové prostředí, aby od nás dostávali odpovídající plnění. Je těžká doba a abychom udrželi v klubu kvalitu, tak je potřeba hodně financí. Se sponzory chceme mít výborné vztahy a vymýšlet jim i nové aktivace, které se v minulosti tolikrát nedělaly.

Jedním z tvých úkolů je shánět partnery, jak je to náročné v této době?

Je to náročné. Někteří partneři z důvodů pandemie snížili plnění nebo odešli, což samozřejmě chápeme, protože je to těžká doba pro určité segmenty. Chceme být více aktivní v oblasti sponzoringu a chceme si budovat dobré vztahy, abychom získávali i zpětnou vazbu. Cílíme i na celorepublikové partnery.

Od roku 2019 si klub sám spravujete fanshop, co všechno to obnáší pro marketing a jaký na tebe po tvém nástupu udělal dojem?

Je za tím spousta práce pro celé marketingové oddělení, která se ale vyplatí, protože na konci dne chceme, aby byl fanoušek spokojený, aby mohl nosit a využívat stylové produkty klubu. Na druhou stranu je to další příjem pro klub, což je taky důležitý fakt. Z mého pohledu je fanshop opravdu pěkný, je dostatečně veliký a má pěkný sortiment. Myslím si, že s fanshopem můžeme být spokojení.

Zatím si nezažil bouřlivou atmosféru na Zimním stadionu Ivana Hlinky kvůli Covid-19, věříš, že v září bude opět plný stadion a jak se na to těšíš?

Těším se moc, když jsem nastupoval do Litvínova, tak to byla věc, na kterou jsem se těšil úplně nejvíc. V Litvínově jsem na hokeji nikdy před tím nebyl, ale sledoval jsem v roce 2015 zlatou jízdu a od té doby Litvínov pravidelně sleduji a fandím mu. Doufám, že se v září bude hrát s plným stadiónem a konečně zažiji tu skvělou kulisu na vlastní kůži.

V loňské sezóně se klub rozhodl neprodávat kvůli pandemii permanentní vstupenky. Plánujete letos opět jejich prodej?

Čekáme o něco déle, než kdyby byla doba bez pandemie. S napětím čekáme, jestli se bude hrát s plnou kapacitou či nějakými omezeními. Chceme do poloviny srpna zveřejnit finální nabídku. Aktuálně pracujeme se třemi variantami. První je, že se budou prodávat jenom permanentní vstupenky, druhá varianta, že se permanentky budou prodávat v kombinaci s klubovými kartami a třetí varianta je, že bychom prodávali pouze klubové karty. Budeme reagovat podle vývoje pandemie. Nechceme se dostat do situace, že bychom něco fanouškům slibovali a nebyli bychom schopni to splnit.

Zůstane permanentkářům nárok na jejich místa ze sezóny 2019/2020?

Je to naším cílem, aby všichni fanoušci měli nárok na svá místa. Věrných fanoušků, kteří si pravidelně kupovali permanentní vstupenky si velmi vážíme a chceme jim vyhovět. Samozřejmě ale můžeme být limitováni pokud by byla kapacita omezena.

Vzhledem k rozvolnění opatření je možnost opět organizovat akce pro fanoušky. Plánujete něco do začátku sezóny?

Plánujeme tradiční akci Vervování, kde představíme nové posily, nové dresy a bude připraven zábavný program pro děti i dospělé, takže se určitě mají fanoušci na co těšit.